Jak "zrobić masę" na diecie roślinnej?

Moje 72-kilogramowe „ja” po intensywnym odchudzaniu i diecie pełnej mięsa nigdy by nie przypuszczało, że po ponad 3 latach ścisłej diety roślinnej będę ważyć 90kg z ponad 40 cm bicepsem - jednak da się i wcale nie jest to takie trudne.

 

Wiele osób po nagłym przejściu na żywienie roślinne chudnie, gdyż przyzwyczajeni są do skondensowanej żywności, która posiada niewiele wartości odżywczych i zero błonnika. Jeśli chodzi o rośliny - to zupełnie odwrotna sytuacja, dlatego jeśli chcemy nabrać masy, a nie pozostać przy naszej "naturalnej" wadze warto zaopatrzyć się w produkty odżywcze oraz kaloryczne - są to również świetne roślinne źródła białka - fasola, czarna, biała, czerwona, bez różnicy, ciecierzyca, soczewica, groch, pestki dyni oraz słonecznika, siemię lniane (zmielone), tempeh - to produkty niezbędne w diecie osoby budującej mięśnie.

Węglowodany to cenne źródło energii, a bez niej nie damy rady dać z siebie wszystkiego na siłowni, musisz zadbać również o ich dobre źródło - natura jest perfekcyjna, dobre źródła białka to również świetne złożone węglowodany (patrz powyżej), a oprócz nich - nieprzetworzone kasze, pełnoziarnisty ryż, płatki owsiane.

Tłuszcze to chyba najprostsza i najprzyjemniejsza sprawa - orzechy, masło orzechowe, nasiona, awokado - to produkty o wysokiej gęstości kalorycznej oraz pomocne przy utrzymywaniu prawidłowej równowagi hormonalnej - a wiadomo, hormony są niezbędne w spalaniu tkanki tłuszczowej i budowaniu mięśni.

Jeśli jednak nadal wydaje Ci się, że białko roślinne jest niekompletne, ponieważ Johnny z Arizony tak napisał i sprzedaje odżywki na bazie serwatki - zajrzyj do badań z 2017 oraz 2018 roku, największych dotychczas przeprowadzonych analiz, jedna z nich opisuje wpływ białka na strukturę mięśniowo-szkieletową – okazuje się, że źródło białka nie ma znaczenia, a druga natomiast wpływ suplementacji białkiem na przyrost masy mięśniowej oraz siły – tutaj również źródło białka nie miało żadnego wpływu na badane aspekty.

 

 

 

 

Autor:

http://www.wegafitness.pl/

https://www.facebook.com/WegaFitness/

https://www.instagram.com/wegafitness/?hl=pl

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.