Zgrane duety: marchew i tłuszcz

Ze wszystkich owoców i warzyw to właśnie marchew jest najlepszym źródłem beta-karotenu. Zawartość tego karotenoidu w 100 g to aż ok. 9938 mg. Dodatek tłuszczu sprawia, że beta-karoten, będący prowitaminą witamina A przekształca się w retinol, czyli aktywną postać witaminę A, niezbędną do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Uczestniczy ona przede wszystkim w procesie widzenia, umożliwiając widzenie po zmroku, dba o prawidłową kondycję skóry, zapobiegając jej wysychaniu i rogowaceniu, a także wzmacnia włosy i paznokcie.
Co ważne, beta-karoten nie ulega zniszczeniu w trakcie obróbki cieplnej. Dlatego też, w zależności od tego czy marchew gotujemy, dusimy, podsmażamy, czy też spożywamy na zimno, jako dodatku używajmy odpowiednio przystosowanych do tego olejów. Nam na zimno najbardziej odpowiada połączenie z oliwą, ale można używać również innych olejów tłoczonych na zimno, np. oleju lnianego lub z pestek dyni - co kto lubi

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.