Odżywiaj się lepiej

Niezależnie od tego, czy walczysz z grypą lub przeziębieniem, czy masz po prostu gorszy dzień, prezentujemy posiłki, które wzmocnią twoje zdrowie i sprawią, że poczujesz się znacznie lepiej.

Smoothies z warzyw i owoców

Aby być odpowiednio nawodnionym musisz pić, a jeśli nie jesteś głodny to najlepszym sposobem na dostarczenie sobie witamin, węglowodanów i antyoksydantów, które walczą z chorobami oraz wody jest zrobienie prostego smoothie. Użyj jakichkolwiek warzyw lub owoców, pamiętaj jednak, aby były świeże lub mrożone. Unikaj przetworów i pasteryzowanych soków owocowych – utraciły większość wartości odżywczych i nie dostarczą Twojemu organizmowi tego, czego potrzebuje.

Herbata z cytryną i imbirem

Imbir pomaga uregulować rozstrojony żołądek, jak również zwalcza stany zapalne, dlatego idealnie nadaje się przy przeziębieniu i grypie. Cytryna dostarcza witaminy C i również działa kojąco na żołądek. Jeśli to możliwe, przygotuj świeży imbir – oderwij jego niewielki kawałek (wielkości łyżeczki), obierz, drobno posiekaj i wrzuć do kubka. Kawałki imbiru zalej wrzącą wodą. Według własnego uznania dodaj sok z cytryny oraz naturalny słodzik, np. ksylitol.

Zupa z soczewicy lub dahl

Aby organizm mógł dojść do siebie musisz zapewnić sobie odpowiednią dawkę białka, witamin i soli mineralnych. Prosta zupa z soczewicy lub dahl dostarczą ci tego wszystkiego, a nawet więcej – soczewica jest świetnym źródłem białka, warzywa są bogate w witaminy, a czosnek i cebula mają właściwości antybakteryjne. Zupę możesz przyprawić kurkumą, imbirem i oregano, które zwalczają stany zapalne i ułatwiają oddychanie. Użyj takich warzyw, jakie masz akurat w domu i jakiejkolwiek soczewicy. Po prostu wrzuć wszystko do jednego garnka, dopraw przyprawami, solą, dodaj czego dusza zapragnie i gotuj. Maksymalne rezultaty przy minimum wysiłku!

Banany

Banany to świetne pożywienie podczas choroby. Są one dobrym źródłem energii, witamin i minerałów, a nawet nieznacznych ilości białka! Jeśli boli cię gardło, pokrój kilka bananów w plasterki i zamroź (w takiej formie bardzo szybko się zmrożą). Następnie wrzuć zmrożone kawałki banana do blendera, dodaj garść jagód i voila! Masz przepyszne lody – kojące gardło i odżywcze!

Herbata z lukrecji, kopru włoskiego i tymianku

Kiedy jesteś chory musisz dużo pić. A skoro już pijesz, to czemu nie wspierać się mieszanką ziołową? Lukrecja i koper włoski łagodzą ból gardła oraz żołądka, a tymianek działa przeciwkaszlowo. Dobrze jest wcześniej przygotować sobie taką mieszankę, a kiedy dopadnie cię choroba po prostu sięgniesz po herbatę do szafki.

Owsianka

Pospolita owsianka może być najlepszym posiłkiem zdrowotnym – jest lekkostrawna, pełna witamin i minerałów, węglowodanów, zdrowych tłuszczów i białka. Nie musisz mieć nawet pod ręką mleka roślinnego, wystarczy, że zagotujesz płatki na wodzie. Kiedy będą już mieć kremową konsystencję dodaj rodzynki, porzeczki, maliny lub inne suszone czy świeże owoce, orzechy i nasiona. Jeśli chcesz, aby owsianka była bardziej delikatna dla żołądka, podczas gotowania dodaj drobno pokrojone jabłko – dzięki niemu owsianka będzie lżejsza i łatwiejsza do strawienia.